| |
 |
| Kletskoekert |
|  Albinos do NOT come from Albania.
Baviaan: nee, die komen uit wit-Rusland. |
 |
| Spamstudent |
|
Carpoolen is goede oplossing tegen fileprobleem. Jammer dat weinig mensen (die ik ken!) 't doen. uberhaupt.. Als ik zelf in de file sta (wat dus bijzonder weinig gebeurt want ik HAAT files ) zie ik meestal maar 1 of 2 mensen in de auto zitten.. Doodzonde..  Ik dacht.. Ik zeg het ff.. =B |
 |
| Flierefluiter |
| | Forge postte: |
- Thuis werken
- Uurtje later beginnen
- Uurtje eerder / later naar huis
- OV (eventueel in combinatie met carpool.. lees: Trein naar stad, opgehaald worden door collega)
het zijn wellicht geen definitieve oplossingen, maar ik ben er van overtuigd dat ze allemaal op z'n minst bijdragen aan de afname van files. |
Mijn baas vind het niet goed als ik een uurtje later begin en een uur eerder naar huis ga  Good News Everyone! I invented a device to make you read this in my voice |
 |
| Kletskoekert |
| dan moet je maar een uur eerder beginnen en een uur later naar huis  Albinos do NOT come from Albania.
 |
| Ondermachtige |
| | Johan postte: | Als ik zelf in de file sta (wat dus bijzonder weinig gebeurt want ik HAAT files ) zie ik meestal maar 1 of 2 mensen in de auto zitten.. Doodzonde..  |
De auto wordt vooral gebruikt door mensen die er alleen in zitten, en daarom is het een hoogst inefficiënt vervoermiddel. Een motor is dan al een stuk eerlijker qua ruimte die het inneemt, zowel op de (snel)weg als parkeerplaatsen. En zelfs daar kunnen twee mensen op. Meer mensen het OV in of carpoolen zou nog beter zijn (want die treinen en auto's rijden toch; dan maar beter meer mensen ermee vervoeren) maar dat werkt niet echt omdat mensen te lui zijn om het comfort van hun eigen auto te verlaten. I would love to change the world, but they won't give me the source code. |
 |
| Forum Refresher |
| En omdat je met de auto ondanks de files sneller op je plaats van bestemming bent.
Je droog aankomt
je niet als een sardientje ingeblikt hoeft te staan.
het OV nu ook niet echt uitblinkt qua betrouwbaarheid
En met een zuinig autotje ben je ook nog eens goedkoper uit. |
 |
| Flierefluiter |
| Plus dat je met de auto een stuk meer vrijheid hebt in de keuze hoe laat je weg wil etc. Je bent niet afhankelijk van het spoorboekje of de planning van de busmaatschappij etc. Good News Everyone! I invented a device to make you read this in my voice |
 |
| Ondermachtige |
| en dat ja. I would love to change the world, but they won't give me the source code. |
 |
| Über-Spammer |
| Nou en, OV vertraging kan je toch niks aan doen. Begrijpen ze op je werk ook wel En je moet gewoon zorgen dat je reiskostenvergoeding krijgt en met files is een trein over het algemeen echt wel sneller. Als de mensen voor wie het sneller is met de trein die zouden nemen scheelt dat zo'n hoop!
Denk ik.
 |
 |
| Forum Refresher |
| Alleen stopt de trein niet voor je huis en ook niet voor de deur van je werk, dus moet je met de bus trein tram enz.
Dus overstappen en andere ellende.
Als ik met de bus naar mijn werk ga doe ik daar minimaal 1 uur over, met de fiets kan het in 35 minuten. |
 |
| Muts |
| Eensch met Greauf en Roel ^^  Seen it all, done it all, can't remember most of it |
 |
| Forum Refresher |
|  |
 |
| Muts |
|  Seen it all, done it all, can't remember most of it |
 |
| Forum Refresher |
|  |
 |
| Kletskoekert |
| | serious postte: | Nou en, OV vertraging kan je toch niks aan doen. Begrijpen ze op je werk ook wel |
dan neem je maar en trein eerder. Albinos do NOT come from Albania.
 |
| Schpammert |
| | serious postte: | Nou en, OV vertraging kan je toch niks aan doen. Begrijpen ze op je werk ook wel
Denk ik. |
Is dat wel zo? Volgens mij interesseert de baas dat geen ene reet dat een trein / bus vertraging had. Denk dat het em daar ook wel in zit. in de spits zitten met de auto is vaak beter in te schatten hoe lang je nodig hebt Flickr •• |
 |
| Über-Spammer |
| | Grover postte: | | Alleen stopt de trein niet voor je huis en ook niet voor de deur van je werk, dus moet je met de bus trein tram enz. |
Daarvoor hebben ze de fiets uitgevonden. En een bus, metro of tram pakken interesseert mij echt niets. Hoort erbij! Men is tegenwoordig gewoon heel lui en heeft geen zin meer in overstappen of meerdere voertuigen op weg naar een bestemming te pakken.
| Quote: | Dus overstappen en andere ellende.
Als ik met de bus naar mijn werk ga doe ik daar minimaal 1 uur over, met de fiets kan het in 35 minuten. |
Dus toch! Maar das mooi, want doordat je de fiets pakt is er ook geen file. Wellicht eentje van een paar meter bij het oversteken na een verkeerslicht maar verder...
09/02/10 - 00:56
| Type-R postte: | | serious postte: | Nou en, OV vertraging kan je toch niks aan doen. Begrijpen ze op je werk ook wel
Denk ik. |
Is dat wel zo? Volgens mij interesseert de baas dat geen ene reet dat een trein / bus vertraging had. Denk dat het em daar ook wel in zit. in de spits zitten met de auto is vaak beter in te schatten hoe lang je nodig hebt |
Of te wel wat Forge zegt, een trein eerder nemen! Als je weet dat treinen vaak op dat traject vertraging hebben (want daar gaat het toch om, vertraging dat váák voorkomt) dan is dat een logische stap. Als het maar 1 keer is voorgekomen in een hele lange periode heb je echt een kutbaas als hij daar zo kwaad om kan worden. Als je met de auto eerder vertrekt vanwege file, kun je dus net zo goed eerder met de trein gaan.
Trouwens, mijn reactie was niet heel serieus, vandaar de . I know dat veel mensen (bazen) moeilijk doen over vertraging (zo werkt 't trouwens bij scholen ook), ik ben het er alleen niet mee eens. Ze zouden 't juist moeten stimuleren. Maar ja, leerlingen gebruiken vertraging iets makkelijker als smoes dan een goede werknemer, dunkt me.
 |
 |
| Pro Spammer |
| Als je met de fiets in 35 minuten op je werk bent, waarom zou je dan de auto pakken? Heb je gelijk je dagelijkse dosis gezonde lichaamsbeweging gehad. Igor! |
 |
| Ondermachtige |
| | Fat Shady postte: | | Als je met de fiets in 35 minuten op je werk bent, waarom zou je dan de auto pakken? Heb je gelijk je dagelijkse dosis gezonde lichaamsbeweging gehad. |
Inderdaad. Maar terwijl dit een sterke reden vóór is, zien de meesten dit als reden om juist de auto in te duiken  I would love to change the world, but they won't give me the source code. |
 |
| Spamstudent |
| Veel mensen zijn gewoon lui en egoistisch.. Zo ongeveer alle manieren om het fileprobleem op te lossen (openbaar vervoer, carpoolen, fietsen enzovoort) gaan gepaard met het inleveren van een stukje comfort van de, inderdaad, eigen auto. En blijkbaar weegt dat voor mensen zwaarder dan het reduceren van de files, de CO2-uitstoot verminderen, kosten reduceren, wat meer lichaamsbeweging enzovoort..
Kortom; mensen moeten veranderen, maar dat gaat niet gebeuren op korte termijn.. Maargoed, we betalen de prijs toch zelf wel..... Ik dacht.. Ik zeg het ff.. =B |
 |
| Forum Refresher |
| Ik vind de verhouding kwaliteit/prijs gewoon beroerd bij het openbaarvervoer.
En de fiets pak ik zomers inderdaad wel vaker of ik ga lekker op de motor, maar in de winter pak ik gewoon mijn lekkere warme auto, inclusief file doe ik er iets minder over dan 30 minuten tegenover het openbaarvervoer 1 uur (als het meezit)
Nadeel van fietsen is dat je toch bezweet op je werk aankomt
(het is 15 km, en die 35 minuten haal ik alleen als ik flink doortrap)
En het fileprobleem word ook veroorzaakt doordat mensen op plekken gaan wonen waar de huizen goedkoop zijn maar waar geen werk te vinden is.
hier in de regio geldt dat voor de bovendste helft van Noordholland, de meeste werken in Amsterdam en omgeving, dus allemaal door 1 van de 3 tunnels door en dus elke dag file |
 |
| Special-Spammer |
| | Kruimel postte: | Eensch met Greauf en Roel ^^  |
Ja, maar jij gaat ook met de auto naar tante Marian, die 100 meter verderop woont  Everything not related to elephants is irrelephant. |
 |
| Pro Spammer |
| | Grover postte: | Nadeel van fietsen is dat je toch bezweet op je werk aankomt
(het is 15 km, en die 35 minuten haal ik alleen als ik flink doortrap) |
Tsja, dan trek je er toch 40 minuten voor uit?
Over het algemeen vind ik het openbaar vervoer over korte afstanden ook vrij onhandig trouwens, ik fiets over het algemeen alles tenzij ik in een andere stad moet zijn  Igor! |
 |
| Forum Refresher |
| Als je 15 km lang flinke wind tegen hebt kom je ook bezweet aan als je rustiger fietst hoor.
En ik kan eigenlijk niet rustig fietsen  |
 |
| Ondermachtige |
| | Grover postte: | | Als je 15 km lang flinke wind tegen hebt kom je ook bezweet aan als je rustiger fietst hoor. |
Zegt dat dan niet juist iets over je conditie? I would love to change the world, but they won't give me the source code. |
 |
| Forum Refresher |
| euhm, nee
Mijn conditie is prima, sport 2 keer in de week. |
 |
| Spamstudent |
| | Grover postte: | | Ik vind de verhouding kwaliteit/prijs gewoon beroerd bij het openbaarvervoer. |
Ja, gek is dat... Treinen moeten rijden terwijl veel mensen met studentenkaart reizen.. Het OV-chipkaart systeem moet ingevoerd worden, wat betekent dat bij elk station poortjes moeten komen en één of meerde in/uitcheckpaaltjes en OV-kaart-opladers.. Wie gaat dat allemaal betalen? De betálende reiziger.. Toch?
Kwaliteit is.. Belabberd.. Helaas.. Dat is inderdaad wel dramatisch.. Dat kan inderdaad een rede zijn .
| Grover postte: | Nadeel van fietsen is dat je toch bezweet op je werk aankomt
(het is 15 km, en die 35 minuten haal ik alleen als ik flink doortrap) |
Is dat echt een nadeel? Ik vind van niet hoor. Dan trek je inderdaad nog 5 minuten extra erbij uit om wat koud water in je gezicht te gooien en een ander shirtje aan te doen.. Stuk fietsen is toch lekker? En gewoon goed.. Vind ik hoor..
| Fat Shady postte: | Over het algemeen vind ik het openbaar vervoer over korte afstanden ook vrij onhandig trouwens, ik fiets over het algemeen alles tenzij ik in een andere stad moet zijn  |
Hangt ervan af... Ik zit liever in de tram/metro in Rotterdam (afgezien van de irritante hangjeugd, zie het grote irritatie-topic ) om me te verplaatsen over korte afstanden dan dat ik op de fiets zit hoor.. Ik dacht.. Ik zeg het ff.. =B |
 |
| Pro Spammer |
| | Johan postte: | | Fat Shady postte: | Over het algemeen vind ik het openbaar vervoer over korte afstanden ook vrij onhandig trouwens, ik fiets over het algemeen alles tenzij ik in een andere stad moet zijn  |
Hangt ervan af... Ik zit liever in de tram/metro in Rotterdam (afgezien van de irritante hangjeugd, zie het grote irritatie-topic ) om me te verplaatsen over korte afstanden dan dat ik op de fiets zit hoor.. |
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik bijna nooit in Rotterdam ben, maar waarom? Igor! |
 |
| Muts |
| | Baviaan postte: | | Kruimel postte: | Eensch met Greauf en Roel ^^  |
Ja, maar jij gaat ook met de auto naar tante Marian, die 100 meter verderop woont  |
Ja da's ook een paar jaar geleden een keer gebeurd
Over het algemeen fiets ik vrijwel nooit, maar dat komt ook doordat ik bijna nooit in Dongen op andere plekken dan thuis hoef te zijn, behalve dan de boodschappen, en daar rijd ik meteen vanuit m'n werk langs dus da's hooguit een stukje om. Dingen die bij mij in de buurt zijn (neem Kuips) daar loop ik altijd heen (behalve toen ik 2 grote boodschappentassen aan spelletjes en een pizza party ding naar hem moest brengen).
En als ik ga zwemmen word ik of door jou, of door Gidie opgehaald omdat jullie van verder komen.
09/02/10 - 18:32
En wat het te laat komen betreft, natuurlijk wordt dat niet op prijs gesteld, maar dat is met vertragingen in het ov net zo als met files in het verkeer, daar zit geen onderscheid in. Beide manieren heb je kans op vertraging, en het wordt beide niet op prijs gesteld, je moet gewoon zorgen dat je op tijd vertrekt.
En daarbij zijn voor mij de grootste redenen dat scholen midden in wijken liggen en met het ov nauwelijks te bereiken zijn, en dat het voor mij (zelfs met een kortingskaart voor het ov) nog steeds goedkoper is om met de auto te gaan. Mijn wagentje rijdt 1 6 (ruim, soms zelfs tegen de 1 7 aan). Seen it all, done it all, can't remember most of it |
 |
| Spamstudent |
| | Fat Shady postte: | ...
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik bijna nooit in Rotterdam ben, maar waarom? |
Omdat het (net als eigenlijk in elke (grote(re)) stad) verkeer één groot drama is. Het is zo druk, damn veel stoplichten, overal wordt je afgesneden, krijg je geen voorrang enzovoort enzovoort.
Vervelend. Met de tram rij je zo overal tussendoor.. Af en toe eens wachten voor een stoplicht, maar voor de rest gaat het vloeiender dan auto/fiets. Met de metro is het helemaal makkelijk, die maakt zijn afkorting (Met Een Teringgang Rotterdam Onderdoor) goed waar.. Ik dacht.. Ik zeg het ff.. =B |
 |
| Ondermachtige |
| | Johan postte: | Kwaliteit is.. Belabberd.. Helaas.. Dat is inderdaad wel dramatisch.. Dat kan inderdaad een rede zijn . |
Zeuren kunnen we in Nederland goed, maar we beseffen daardoor ook vaak niet hoe goed we het al niet hebben. Dat de NS duur is vind ik ook (want het moet kunnen concurreren met vervoer over de weg) maar de kwaliteit van het spoorvervoer ligt hier al erg hoog.
Op punctualiteits- en betrouwbaarheidspunten kunnen we nog veel leren van de Japanners, maar overall gezien is onze spoordienst één van de besten ter wereld. Denk daarbij ook aan de goede gemaks- en informatievoorzieningen op de moderne en veilige stations, de treinstellen die schoon en nieuw rijden, de goede bereikbaarheid van kleinere dorpen (dichtheid van het net), de goede website ns.nl en de korte interval waarbij we nu al de trein kunnen pakken op de grote lijnen binnen het uur.
Tuurlijk gaat er een hoop mis (invoering HSL, vorstproblemen in december, volle treinen tijdens de spits) maar het is ook weer niet zo slecht als het soms wordt voorgespiegeld. I would love to change the world, but they won't give me the source code. |
 |
| Spamstudent |
| Nee dat is waar. Ze doen "wel ff" zorgen dat het drukste spoorwegennet van Europa dagelijks wordt bereden door honderden treinen die.. Soms niet op tijd rijden..
Het is voornamelijk de irritatie.. Het is erg frustrerend als je te laat komt op je afspraak, op je werk of op school, omdat de trein niet/vertraagd reed. Maar als je je gaat bedenken hoe achterlijk groot de hele organisatie achter het überhaupt laten rijden van de treinen moet zijn, is het wel logisch dat daar af en toe wat fout gaat..
Ik respecteer de NS wel hoor, echt waar, maar ik ben net zo gefrustreerd en kwaad als ieder ander Nederlander als ik te laat kom op m'n mijn werk omdat de trein niet reed. Dat is gewoon vervelend, PUNT.
En inderdaad; Nederlanders zijn redelijk goed in zeuren en snel oordelen vellen. Ben ik er ook één van. Maar al met al resulteert het er wel in dat er een hele hoop mensen zijn die liever tussen het rokende blik staan 's ochtends om 7 uur dan dat ze risico lopen tien minuten later op bestemming te zijn....
[edit]Afkortings typfoutje [/edit] Ik dacht.. Ik zeg het ff.. =B |
 |
| Pro Spammer |
| | Johan postte: | | Fat Shady postte: | ...
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik bijna nooit in Rotterdam ben, maar waarom? |
Omdat het (net als eigenlijk in elke (grote(re)) stad) verkeer één groot drama is. Het is zo druk, damn veel stoplichten, overal wordt je afgesneden, krijg je geen voorrang enzovoort enzovoort.
Vervelend. Met de tram rij je zo overal tussendoor.. Af en toe eens wachten voor een stoplicht, maar voor de rest gaat het vloeiender dan auto/fiets. Met de metro is het helemaal makkelijk, die maakt zijn afkorting (Met Een Teringgang Rotterdam Onderdoor) goed waar.. |
Ik vind het juist heerlijk, fietsen door een drukke stad. Weet ook niet zo goed waarom... heb ook door New York gefietst  Igor! |
 |
| Spamstudent |
| Hmokee... Het is maar wat je leuk vindt.. Ik vind het helemaal niks  Ik dacht.. Ik zeg het ff.. =B |
 |
| Ondermachtige |
| | Fat Shady postte: | | Ik vind het juist heerlijk, fietsen door een drukke stad. |
me too!  I would love to change the world, but they won't give me the source code. |